Körlektion del 2

Idag körde jag när jag kom ifrån tåget. Nicke hämtade mig och sen gav vi oss ut på en väldigt stor parkering. Jag har lyckas växla utan att det blir helt fle och kärring stopp. Jag orkade dock inte kära så läänge för jag börjar bli så trött så att huvudvärken börjar kryoa fram. Idag blev det Leona Lewis - A moment like this, när jag blogar idag.


Vet ni att den nya trenden träning är Bikramyoga, vad är det? Jo det är hathayoga i 38-40 grader.


Bikramyoga är en form av Hathayoga bestående av 26 st asanas (kroppsrörelser) som idag ser likadana ut som de gjorde för flera tusen år sedan. Det speciella är urvalet av rörelserna tillsammans med sammansättningen, värmen och luftfuktigheten. Bikramyoga är utformad för att värma upp och stretcha muskler, leder och senor i en viss ordning för att få bästa effekt. Bikramyoga förebygger, underhåller och rehabiliterar hälsan som helhet.

Vad som gör Bikramyoga unikt i jämförelse med andra yogaformer är att denna serie av rörelser utövas under 90 minuter i ett uppvärmt rum (38-40 grader). Värmen främjar bla rörligheten, avgiftningen samt stretchingen av kroppen. Bikramyoga är rigorös men varje rörelse i denna serie är utformad att på ett säkert sätt stretcha och öppna upp kroppen som en förberedelse inför nästkommande rörelse. Denna serie av rörelser förflyttar dessutom friskt, syresatt blod till hela kroppen, till alla organ och fibrer. Detta för att återställa kroppens balans och alla system till att fungera såsom de ska.

Bikramyoga kombinerar koncentration, tålamod, beslutsamhet och självbehärskning vilket resulterar i en ökad mental klarhet samt reducerar stress.

Jag kopierade för att ni ska få veta vad är och det kommer ifrån Bikram Yoga Södermalm. Tänkte börja träna det, det verkar skit kul. Yoga är så himla mysigt tycker jag.


Natti och sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback